Nila S. Konstantinova dzīvā lekcija “Vai jūsu bērnam patiesi ir uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumi (UDHT)?”

Dzīvās lekcijas – jauns cikls Open.lv abonentiem!

Šoruden Open.lv abonementi kļuvuši vēl vērtīgāki – esam sākuši jaunu lekciju ciklu, kurā reizi pāris nedēļās notiek dzīvās lekcijas tiešraidē. Visi, kas iegādājušies jebkuru no mūsu studiju abonementu plāniem, šīs lekcijas var skatīties bez papildu maksas – gan tiešraidē, gan arī ierakstā vēlāk.

Nākamās lekcijas norise

📅 Lekcijas tiešraide: 4. novembrī plkst. 19.00 (Zoom platformā)
📹 Lekcijas ieraksts: nedēļas laikā būs pieejams visiem Open.lv studiju abonentiem.


Lai piedalītos lekcijā vai noskatītos tās ierakstu, tev jāiegādājas jebkurš no Open.lv studiju abonementu plāniem, kas sniedz piekļuvi 68 kursiem un regulārām dzīvajām lekcijām.

Iegādāt


Nākamā lekcija: Nila S. Konstantinova “Vai jūsu bērnam patiesi ir uzmanības deficīta un hiperaktivitātes traucējumi (UDHT)?”

Lekcijas tēmas:

  • Kas īsti ir UDHT – smadzeņu traucējumi vai bērna raksturs?
  • Ko šobrīd var (un nevar) pateikt zinātne?
  • Ko darīt, ja skola prasa diagnozi?
  • Vai psihoaktīvie medikamenti ir gudrs risinājums?
  • Kuri speciālisti patiesi var palīdzēt?
  • Kādi ir lielākie riski un kā tos novērst?

Mūsdienās UDHT ir kļuvusi par biežāko bērnu mentālās veselības diagnozi. Nespēja nosēdēt mierīgi, strīdi par sīkumiem, aizsapņošanās un nemiers no rīta līdz vakaram – tās visas ir pazīmes, kas liek vecākiem un skolām jautāt: vai šim bērnam nav UDHT?
Taču arvien biežāk tiek uzdots jautājums – vai tiešām tik daudziem bērniem ir smadzeņu attīstības traucējumi? Vai psihiatriskā diagnoze tik agrā vecumā ir lietderīga? Un vai uzvedības korekcijai patiešām nepieciešami medikamenti?

Laikā, kad bērnu problēmas bieži tiek skaidrotas psihiatriski un risinātas bioķīmiski, psihoterapeits Nils S. Konstantinovs piedāvā citu skatījumu – terapeitisko jeb attīstības pieeju. Tā balstās klasiskajā psihoterapijā, jaunākajos zinātnes pētījumos un viņa plašajā praktiskajā pieredzē, strādājot ar bērniem gan kabinetā, gan skolā. Šīs pieejas būtība – nevis “ārstēt” diagnozi, bet saprast un pieņemt bērnu.

Tā maina fokusu no traucējumiem smadzenēs uz bērna raksturu un personību. Hiperaktivitāte tiek skatīta nevis kā novirze, bet kā evolūcijas radīts citāds smadzeņu modelis, kas darbojas pēc saviem principiem. Pieaugušo – vecāku, pedagogu un speciālistu – uzdevums ir šos principus atpazīt un palīdzēt bērnam atrast savus veidus, kā izdzīvot pasaulē, kas kustas citā ritmā nekā viņa prāts. Un pats būtiskākais – pieņemt bērnu tādu, kāds viņš ir.

“Manā pieredzē nevienas zāles, neviena terapija, nekādas intervences skolā vai mājās nav devušas ne tuvu to uzlabojumu, kāds parādas brīdī, kad bērna vecāki pa īstam, ar prātu un sirdi, saprot un pieņem sava bērna personību tādu, kāda tā ir. Šajā lekcijā es dalīšos ar atziņām un ieteikumiem, kas palīdzējuši vecākiem pie tā nonākt. Un ļoti praktiskiem soļiem, kā rīkoties tālāk saskaņā ar Jēlas Universitātes profesora Dr. Brauna radīto UDHT modeli.”

Šī lekcija ir ceļš no diagnozes uz izpratni un pieņemšanu – vecākiem, pedagogiem un visiem, kuri vēlas labāk saprast bērnu pasauli.


Par lektoru

Nils S. Konstantinovs ir bērnu un pusaudžu psihoterapeits, pedagogs, psihopatoloģijas un medicīniskās psiholoģijas doktorants. Ieguvis maģistra grādu psiholoģijā (Mančestra, GB), studējis psihoterapiju Lielbritānijā, Latvijā un Itālijā, sertificēts Eiropas Psihoterapijas asociācijā, ir Britu Psiholoģijas savienības un Starptautiskās bērnu un pusaudžu psihiatrijas asociācijas (IACAPAP) biedrs. Latvijā izveidojis Pusaudžu resursu centru, ieviesis dažādas iniciatīvas pusaudžu mentālajai veselībai, vada psihoterapijas centru jauniešiem un veido iekļaujošu vidi starptautiskajās skolās Latvijā un ārvalstīs. Pedagogs starptautiskajā bakalaurāta programmā un pasniedzējs Latvijas Universitātē. Dažādu bērnu mentālajai veselībai veltītu apmācību, kursu, zinātnisku publikāciju un rakstu autors. Par daiļliteratūras darbu jauniešiem “Augstāk!” nominēts starptautiskajai Jāņa Baltvilka balvai.